Verenigingsleven.

Wij staan voor een rijk, bloeiend verenigingsleven. Het verenigingsleven is het cement van de sociale samenleving en draagt bij aan de leefbaarheid van de dorpen.

Verenigingen moeten in beginsel zonder structurele subsidies vanuit de gemeente bestaansrecht hebben. Wij willen de verenigingen wel ondersteunen om hun activiteiten zo goed mogelijk uit te voeren en ambities waar te kunnen maken.

Sporten draagt bij aan een gezonde levensstijl en helpt bij het leggen van sociale contacten. Investeren in sport is daarom een investering in de toekomst en gezondheid van onze inwoners. Wij willen bijdragen aan de infrastructuur hiervoor. Goede accommodaties, schoon en veilig, staan daarbij voorop.

Wij vinden dat nieuwe culturele activiteiten, die van toegevoegde waarde zijn voor onze gemeente, eenmalig in aanmerking moeten komen voor subsidies. Cultuureducatie met kwaliteit vinden we een goede manier om de jeugd met haar eigen lokale cultuur kennis te laten maken.