VVD Midden-Delfland organiseert regiobijeenkomst over innovatie

We staan voor grote veranderingen de komende 20-30 jaar. Welke innovaties kunnen ons helpen de komende 10 jaar? Door te focussen op mogelijkheden willen we een positieve discussie voeren. Daarom organiseren we op 8 november 2019 een thema-/discussiemiddag.

Excursie Waterstof en wonen in Rozenburg

Voorafgaand aan het hoofdprogramma kunt u aanhaken bij een excursie bij onze buren op Rozenburg. Stedin heeft hier een proefproject in het kader van 'Power2Gas' gerealiseerd dat huizenblokken met waterstof verwarmt in plaats van aardgas. Omdat hiervoor veel minder hoge eisen aan isolatie worden gesteld is dit een reuze interessante showcase/ontwikkeling! Let op: het maximum aantal inschrijvingen voor de excursie is inmiddels bereikt.

Programma discussiemiddag in Maassluis met o.a. minister Eric Wiebes

Op vrijdagmiddag 8 november 2019 is de VVD te gast bij Lely; het internationale bedrijf waar innovatie de ruggengraat is om baanbrekende oplossingen te lanceren voor de agrarische sector. In het programma een aantal praktijk-innovators, alsmede de politieke insteek van enkele bekende VVD-politici. Deze regiobijeenkomst is niet alleen bedoeld voor leden en geïnteresseerden uit Maassluis en Midden-Delfland, maar ook voor de omringende gemeentes als Vlaardingen, Schiedam, Westland en Delft.

Let op: het maximum aantal inschrijvingen voor het programma is inmiddels bereikt.

13.00 uur Excursie praktijkproject Waterstof in Rozenburg (max. 50 deelnemers)

In Rozenburg draait een proefproject waarbij aardgas vervangen is door waterstofgas. Een veelbelovende techniek. Dhr. Albert van der Molen, Expert Asset Management, Stedin.

14.30 uur Ontvangst en inloop bij Lely

15.00 uur Start programma

Onder leiding van gesprekleider Dhr. Arne Weverling, lid VVD Tweede Kamer, woordvoerder Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking, Post-Telecom, Tuinbouw-Visserij, Natuur, Voedsel, Dierenwelzijn, Biotech en Regiodeals.

15.00 uur Visie van de minister EZ, dhr. Eric Wiebes

Dhr. Eric Wiebes, minister van Economische Zaken en Klimaat.

15.30 uur Introductie Lely

Dhr. Andre van Troost, VP Customer Care, Lely, over ‘Farming Innovators’.

15.50 uur Toegepaste waterstoftechniek

Dhr. Albert van der Molen, Expert Asset Management, Stedin.

Albert van der Molen is werkzaam bij Stedin Netbeheer waar hij zich bezighoudt met verduurzaming van de bestaande gebouwde omgeving. Daarnaast is hij trekker van de waterstofprojecten in Rozenburg (in bedrijf) en in Stad aan ’t Haringvliet (in planning).

16.10 uur Visie vanuit Provinciale Staten

Dhr. Floor Vermeulen, Gedeputeerde Provincie Zuid-Holland voor VVD.

Wat kunnen we de komende 4 jaar verwachten vanuit de provincie?

16.30 uur Paneldiscussie

Paneldiscussie met vragen uit de zaal. Uw panelleden:

Dhr. Andre van Troost, VP Customer Care, Lely, over ‘Farming Innovators’.

Dhr. Albert van der Molen, Expert Asset Management, Stedin.

Dhr. Floor Vermeulen, Gedeputeerde Provincie Zuid-Holland voor VVD.

Dhr. Anton Duisterwinkel, InnovationQuarter

17.15 uur Netwerkdrink en rondleiding

Na afloop is er gelegenheid tot netwerken onder het genot van een hapje en drankje. Daarbij is er de mogelijkheid voor een korte rondleiding bij Lely.

18.15 uur Einde programma

Locaties

Excursie praktijkproject Waterstof: Laan van Nieuw Blankenburg 380, Rozenburg

Inhoudelijke discussieprogramma: Cornelis van der Lelylaan 1, Maassluis

Aanmelden

Door de grote belangstelling is het maximum aantal reserveringen inmiddels bereikt. U kunt zich nog wel aanmelden voor de reservelijst: mochten er nog plaatsen vrijvallen dan kunnen we u daarover berichten.

Aanmelden voor de reservelijst kan via aanmelden@vvdmaassluis.nl