Coalitie CDA-OGP en MP heeft burgemeester weggestuurd

Verbijstering bij fractievoorzitter Gert-Jan van Dooremaal nadat dinsdagavond bekend werd dat burgemeester Arnoud Rodenburg niet werd herbenoemd voor zijn derde ambtstermijn. Rodenburg werd met 9 tegen 7 weggestemd in de gemeenteraad.

Mijn Partij (4 zetels) had zich al openlijk tegen de herbenoeming van de burgemeester uitgesproken, maar dat 5 leden van de coalitiepartijen CDA en OGP ook tegen de burgemeester zouden stemmen had niemand verwacht. De VVD is altijd voorstander geweest van een herbenoeming van de burgemeester.

"Deze gang van zaken is ongehoord. Vooral omdat er vanuit de vertrouwenscommissie, waarin nota bene alle partijen vertegenwoordigd zijn, aan de gemeenteraad unaniem is geadviseerd de burgemeester opnieuw te benoemen voor 6 jaar."

Inmiddels is de gehele raad donderdag 28 januari bij de Commissaris van de Koning geweest om de kwestie te bespreken. Naar aanleiding van massaal protest van burgers en verschillende politieke partijen heeft deze besloten om het besluit van de gemeenteraad terug te draaien. Wij zijn erg blij met deze beslissing en kijken uit naar de komende jaren!