Succesvolle bijeenkomst over Innovatie

Vrijdag 8 november was Lely in Maassluis gastheer voor de regiobijeenkomst over Innovatie. Onder de sprekers minister Wiebes die rechtstreeks uit de ministerraad naar Maassluis was gekomen. Het programma bestond verder uit een praktijkexcursie over waterstof in Rozenburg en een discussie over innovatie in het auditorium bij Lely. De bijeenkomst werd afgesloten met een rondleiding bij Lely en een gezellige borrel.

De dagvoorzitter, Arne Weverling (Tweede Kamerlid VVD) heette de 120 geïnteresseerden welkom en gaf het woord aan minister Wiebes. De minister keek terug op welvaart in de afgelopen 20 jaar - en keek vooruit naar de komende 20 jaar. De minister gaf de zaal zeker stof om over na te denken en zijn betoog vormde een mooie inleiding tot het onderwerp van de middag.

Over Innovatie

Als gastheer sprak André van Troost over het belang van innovatie voor dit bedrijf. Albert van der Molen van Stedin bracht een breed verhaal over waterstof en energie. Gedeputeerde van de Provincie Zuid-Holland Floor Vermeulen sloot de rij met sprekers af. Daarna was het de beurt aan de zaal om vragen te stellen aan een panel, waarbij Anton Duisterwinkel de sprekers aanvulde met zijn expertise vanuit InnovationQuarter.

Excursie ‘verwarmen met Waterstof’ in Rozenburg

Voorafgaand aan de bijeenkomst was er voor 50 deelnemers een interessante excursie naar het waterstofproject van Stedin op Rozenburg, een primeur voor Nederland op nog geen 5 km afstand van Maassluis en het Midden-Delfland gebied! Voor de praktijkexcursie op Rozenburg was voor vervoer een bus geregeld: praktisch, duurzaam én handig voor alle deelnemers die daardoor ruim op tijd bij Lely waren.

Rondleiding en napraten

Na het programma werd er in de ontvangstruimte nagepraat en was er ruimte voor een rondleiding door het unieke complex van Lely.

De organisatie van dit event was in handen van de afdeling VVD Zuid-Holland West met daarin de afdelingen VVD Maassluis en VVD Midden-Delfland. Grote dank gaat uit naar Lely voor de unieke gastvrijheid en bijdrage aan ons event.